Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012

ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ, ΣΤΡΙΨΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ

Αριστερά, ή δεξιά;

Το μεγαλύτερο δίλημμα που αντιμετωπίζει ο πολίτης από τη στιγμή που θα εμπλακεί ενεργά με την πολιτική, είναι η ταυτοποίηση των πολιτικών του πεποιθήσεων και η ένταξη του σε κάποιον "πολιτικό χώρο".

Δε θα εξετάσω εδώ τον βαθμό εμπλοκής των πολιτών με την πολιτική (που λόγω του ολιγαρχικού πολιτικού συστήματος για τους περισσότερους πολίτες σήμερα περιορίζεται απλώς στην προσέλευση στις κάλπες κάθε τέσσερα χρόνια), ούτε την προσπάθεια από πλευράς πολιτικού συστήματος να γίνουν ταυτόσημοι οι όροι "πολιτικοποιημένος" και "κομματικοποιημένος" και θα περιοριστώ μόνο στην προσπάθεια ταξινόμησης των "πολιτικών μας πεποιθήσεων" κατά μήκος της ευθείας γραμμής με τα δύο άκρα που μας έχει επιβάλει το πολιτικό σύστημα.

Για να κατατάξουμε τις πολιτικές μας πεποιθήσεις σε αριστερές ή δεξιές, θα πρέπει πρώτα να ορίσουμε τι σημαίνουν οι όροι "αριστερά" και "δεξιά".

Γράφει η wikipedia:

Στην πολιτική, ο όρος δεξιά αναφέρεται κυρίως σε αντιλήψεις και θέσεις που μπορούν να χαρακτηριστούν ως συντηρητικές και ο όρος αριστερά αναφέρεται κυρίως σε αντιλήψεις και θέσεις που μπορούν να χαρακτηριστούν ως προοδευτικές.  

Σε κεντρική διαφορά μεταξύ όλων των τάσεων της Αριστεράς και της Δεξιάς έχει αναδειχθεί μετά τη δεκαετία του '70 ο βαθμός ελευθερίας της αγοράς: η Δεξιά προωθεί την ελαχιστοποίηση του κρατικού παρεμβατισμού στην οικονομία (φιλελευθερισμός) και τη μέγιστη ελευθερία της αγοράς και των ιδιωτικών κεφαλαίων με στόχο την αύξηση της οικονομικής ανάπτυξης, ενώ η Αριστερά αντιπαραθέτει την ενίσχυση της κρατικής πρόνοιας προς όφελος των κατώτερων κοινωνικών τάξεων, τη διατήρηση ρυθμιστικών ελέγχων επί των αγορών και την προοδευτική φορολόγηση αναλογικά με το εισόδημα (ώστε οι πλουσιότεροι να επωμίζονται μεγαλύτερο φορολογικό βάρος). 

Ενας τρίτος διαχωρισμός που δεν αναφέρεται επίσημα σε κανένα λεξικό, αλλά αποτέλεσε τον βασικό παράγοντα πάνω στον οποίο στηρίχθηκε ο εθνικός διχασμός που κατέληξε στον μεταπολεμικό εμφύλιο, είναι ότι η δεξιά αντιπροσωπεύει τον "πατριωτικό χώρο" και η αριστερά το διεθνιστικό όραμα ενός κόσμου χωρίς σύνορα, μιας κοινωνίας της εργατικής αυτό-διεύθυνσης στα μέσα παραγωγής, χωρίς κράτη, σύνορα και κυβερνήσεις, όπου οι αποφάσεις θα παίρνονται στις τοπικές κοινωνίες.

Ειδικά αυτός ο τρίτος διαχωρισμός (που είναι και ο πιο επικίνδυνος) είναι ο λόγος που τα "υπερπατριωτικά" κινήματα και ιδεολογίες χαρακτηρίζονται ως "ακροδεξιά" και τα "υπερανθρωπιστικά" και "αντι-φασιστικά" κινήματα και ιδεολογίες ως "άκρα αριστερά".

Και εδώ αρχίζουν οι απορίες:

Είναι συντηρητική η νεοφιλελεύθερη αντίληψη ότι όλα τα αγαθά, συμπεριλαμβανομένων και των λεγόμενων "κοινωνικών αγαθών" πρέπει να ανατεθούν σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και οι τιμές τους να καθορίζονται από τους νόμους του ελεύθερου ανταγωνισμού;

Είναι "πατριωτική" η φιλελεύθερη δεξιά που θέλει να παραδώσει τα μέσα κοινωνικής προστασίας του λαού βορά στις αγορές;  Πως γίνεται να είναι κανείς πατριώτης και να επιδιώκει την ιδιωτικοποίηση των τηλεπικοινωνιών (θέμα εθνικής ασφάλειας), των δημόσιων νοσοκομείων, των σχολείων, των μέσων μαζικής μεταφοράς;  Πως παντρεύεται ο φιλελευθερισμός (ειδικά η ακραία του μορφή, αυτή του νεοφιλελευθερισμού) με τον πατριωτισμό;  Ποιος θα θέσει όρια στις τιμές των κοινωνικών αγαθών όταν η "πατριωτική" κυβέρνηση είναι υπέρμαχος της ελεύθερης αγοράς;

Είναι προοδευτική η αριστερά που ζητά την εθνικοποίηση των  τηλεπικοινωνιών, των τραπεζών, των νοσοκομείων και των σχολείων, δηλαδή την επιστροφή τους στον έλεγχο του κράτους, πράγμα που σήμερα σημαίνει επιστροφή σε παλαιότερες εποχές;

Πως γίνεται η αριστερά να θέλει ισχυρό κράτος που να παρέχει με τους δημόσιους οργανισμούς τα κοινωνικά αγαθά στους φτωχούς και να επιβάλει στους πλούσιους βαριά φορολογία και ταυτόχρονα να μάχεται τις έννοιες του έθνους και του κράτους και να διακυρήτει ότι ότι το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του και ότι όλοι οι λαθρομετανάστες είναι ταξικοί μας αδελφοί;  Μπορεί η αριστερά στην Ελλάδα να παρέχει τα κοινωνικά αγαθά σε όλους τους ταξικούς της αδερφούς (που αριθμούν μερικά δισεκατομμύρια), ή μήπως θα έπρεπε να κοιτάζει τα του οίκου της και να φροντίσει να αποκτήσει ο Ελληνικός λαός ισχυρό κράτος ώστε να απολαμβάνουν οι πολίτες τα κοινωνικά αγαθά;

Από που προκύπτει ότι ο εθνικισμός (η πίστη ότι η ανθρωπότητα εκ φύσεως αποτελείται από έθνη, και ότι ο μόνος αποδεκτός τρόπος διακυβέρνησης είναι η εθνική αυτοδιάθεση) είναι αντίθετος στην αριστερή ιδεολογία;  Γιατί δεν μπορεί κάποιος να είναι "αριστερός" "εθνικιστής";  Οι σοβιετικοί που πολέμησαν τον Χίτλερ δεν ήταν "πατριώτες" "κομουνιστές";   Ο Βελουχιώτης (το πρότυπο κάθε αριστερού επαναστάτη) δεν ήταν πατριώτης;

Μήπως όλες αυτές οι ταμπέλες είναι τεχνητές για να μας διαχωρίζουν;

Μηπως οι σημερινή δεξιά έχει τυφλωθεί από τη φιλαργυρία και το κέρδος;

Μήπως η σημερινή αριστερά έχει τυφλωθεί από μια ανθελληνική αποπροσανατολιστική ιδεολογία;

Μήπως μας δουλεύουν και η αριστερά και η δεξιά μαζί;

Μήπως δε χρειάζεται να είμαστε σήμερα ούτε αριστεροί, ούτε δεξιοί, παρά μόνο Ελληνες;

Μήπως αυτό ακριβώς είναι που φοβούνται και η δεξιά και η αριστερά σήμερα; Μήπως φοβούνται ότι αν ο Ελληνικός λαός ενωθεί, τα μαντριά τους δε θα έχουν πια πελατεία;

Μήπως γι αυτό ακριβώς τονίζουν πάντα όλες οι "πολιτικές δυνάμεις" τις διαφορές τους και ποτέ τις ομοιότητες τους;

Μήπως ήρθε η ώρα να τους αφήσουμε μόνους να βρουν τις διαφορές τους, να τους ξεπεράσουμε και να πάμε απλώς μπροστά;

ΘΑΛΑΜΟΦΥΛΑΚΑΣ

8 σχόλια:

  1. Δυνατό το θέμα, δεδομένου ότι αφορά στις βασικές συμφωνίες πολιτών πριν προχωρήσουν στα επι μέρους.
    Η άποψη μου είναι πως την στιγμή που μας εκπαραθυρώνουν από το κοινό σπίτι μας προέχει να το κρατήσουμε δικό μας (δεξιά) και αμέσως μετά να κυττάξουμε πως θα μοιράσουμε τα δωμάτια (αριστερά).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το σπίτι γέμισε αριστερά και δεξιά κοπρόσκυλα που έχουν καταλάβει όλα τα δωμάτια. Αν δεν τα διώξουμε και δεν ξεβρωμίσουμε το σπίτι, σύντομα θα κοιμόμαστε έξω.

    Οπότε αγόρασε καλού κακού έναν υπνόσακο, γιατί έξω κάνει ψύχρα το βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ορισμός της ελευθερίας από τον αναρχοαυτόνομο παππού Πιτάκιο βιώσαντα ανέκαθεν στα ελληνικά χώματα και μηδέποτε εκβάντα του ζωτικού του χώρου..." Ότι μου χρειαζόταν ήταν το καλύβι με το πηγάδι, η τσάπα με την τσουγκράνα, η κόσα με την καλαθούνα, το πριόνι με το σφυρί, τό μυστρί με το φτυάρι, οι 20 ρίζες ελιές και το αμπέλι, οι 20 κότες που γυρόφερναν στο περβόλι και το μονόκανο σηκωμένο τον κόκκορα γιά τα κοτσύφια και όποιον πλησίαζε πολύ κοντά χωρίς να αναφέρεται!..υπαρκτό πρόσωπο και πολύ θυμόσοφο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πως θα πάμε μπροστά φίλε θαλαμοφύλακα? να μην ψηφίσουμε κανένα;
    ούτε δεξιά λες ούτε αριστερά. αλλά τι? στα όπλα?
    Ποιοι είναι ΜΟΝΟ Έλληνες? για δώσε μια βοήθεια σε μένα τον αδαή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό που προσπαθώ να πω, είναι ότι πρέπει ΕΜΕΙΣ ΜΕΣΑ ΜΑΣ να ξεπεράσουμε τις ταμπέλες "αριστερός" και "δεξιός" που μας χωρίζουν και να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε σαν Ελληνες και όχι σαν αριστεροί ή δεξιοί.

      Διαγραφή
    2. Να μην ψηφισουμε το κόμμα που ταιριάζει με το "ύφος" μας και την "ιδεολογία" μας, αλλά το κόμμα που θα ωφελήσει την πατρίδα μας και το λαό μας.

      Διαγραφή
    3. Δυστυχώς, δεν πιστεύω ότι υπάρχει τέτοιο κόμμα σήμερα. Και ναι, πιστεύω ότι μόνο με επανάσταση θα αλλάξουν τα πράγματα εδώ που τα αφήσαμε να φτάσουν. Φυσικά τώρα έχουμε εκλογές και δεν είναι δυνατό να ανοίξουμε τέτοια συζήτηση.

      Διαγραφή
  5. Απ' ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε η πολιτική κακοδαιμονία μας (όχι μόνο εδώ!) έγκειται στο ότι οι "αφ' υψηλού" καθορίζοντες, τις κινήσεις των ανδρεικέλων, δεν "επιτρέπουν" την ύπαρξη του αυτονόητου που πραγματεύεται το άρθρο..δηλ. την πατριωτική και παραγωγική "αριστερά", όπου πατριωτικό θεωρούμε το ιδιοκτησιακό δικαίωμα που έχουν όλοι οι γηγενείς πολίτες πάνω στά εθνικά ιστορικά "υποθηκοφυλακεία" της επικράτειας και στους εθνικούς πόρους (υπέργειους και υπόγειους), που τους κληροδοτήθηκαν από τους πρόγονους τους, με ιδρώτες και αίματα και είναι εξ' αδιαιρέτου ΙΣΟΜΕΡΕΣ δικαίωμα για τους πάντες.
    Παραγωγικό θεωρούμε το λογικό, εφ' όσον θέλουμε αύξηση παραγωγής αγαθών και υπηρεσιών ΧΩΡΙΣ ΔΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΑ.
    Και "αριστερό" την πολιτική αντίληψη πως "ουκ επ' άρτω μόνο ζησεται άνθρωπος"..και κατά την δική μου ερμηνεία πως δεν χρειάζεται να είμαι παραλής για να είμαι ευτυχής, αλλά έχω ανάγκη να μήν είμαι εκμεταλλευόμενος από φραγκοφονιάδες ή και τους χειρότερους τους πληρωμένους απαράτσικ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η επίσκεψη σας στο Θαλαμοφύλακα με τιμά ιδιαίτερως.

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι τρολλιές, οι κουτσουλιές και οι ύβρεις.

Τα υπόλοιπα θα μείνουν για πάντα εδώ, εκτεθειμένα σε κοινή θέα, γι αυτό πριν πατήσετε το κουμπί "Υποβολή", παρακαλώ να ξαναδιαβάσετε αυτό που γράψατε.