Σάββατο, 9 Οκτωβρίου 2010

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ...


Σήμερα (8 Οκτωβρίου) το μεσημέρι έγινε παρουσίαση της ψηφιακής διάστασης του Νέου Σχολείου στις εγκαταστάσεις των ΓΕΛ - ΕΠΑΛ Μούδρου στη Λήμνο. Παρόντες ήταν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, και ο Πρωθυπουργός, Γ. Α. Παπανδρέου.

Δείτε δυο μικρά αποσπάσματα από αυτή την παρουσίαση. Μπορείτε να εντοπίσετε πόσες "φούσκες" και μάλιστα ψηφιακές υπάρχουν στο "νέο" σχολείο:







(Η ζωντανή μετάδοση έγινε από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, εδώ: http://vod.sch.gr/video/iptv/646)

Για το τι είναι το ψηφιακό σχολείο δείτε το video:
http://www.dailymotion.com/video/xf45t7_yy-yyyyy-yyyyyyyyyy-www-keepvid-com_news?start=150#from=embed




Παρ' όλες τις βαρυγδουπες εκφράσεις και διαλέξεις, δεν μπορεί να μην δει κανείς την σκληρή πραγματικότητα:

1) Τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών είναι σχεδιασμένα εδώ και πολλά χρόνια, κάτι που δεν επιτρέπει την χρήση της τεχνολογίας στα περισσότερα μαθήματα (έλλειψη καθηγητών, αιθουσών, υποδομών).

2) Οι επιμορφώσεις των καθηγητών είναι μηδαμινές έως και ανύπαρκτες.

3) Πέρυσι που ξεκίνησαν οι ψηφιακές τάξεις με τα laptops που μοιράστηκαν σε μαθητές και καθηγητές, γνωρίζετε πόσοι καθηγητές τα χρησιμοποίησαν και πόσες τάξεις λειτούργησαν πραγματικά; Στο σχολείο μου, μόνο ένας στους επτά καθηγητές έκαναν μάθημα στις ψηφιακές τάξεις! Οι υπόλοιποι ... απλά κράτησαν τα laptops για ... προσωπική χρήση !! Οι περισσότεροι δε μαθητές φέτος δεν τα έχουν γιατί είτε δεν λειτουργούν είτε γιατί τα χάλασαν.

4) Ο αριθμός μαθητών σε κάθε τμήμα είναι μεγάλος (από φέτος αυξήθηκε περισσότερο) και κατά συνέπεια η χρήση υπολογιστών για τα μαθήματα είναι αδύνατη. Σε αντίθεση, το μάθημα της πληροφορικής γίνεται με τους μισούς (10-12 το πολύ) μαθητές.

5) Οι περισσότερες τάξεις ΔΕΝ έχουν υποδομή για να μετατραπούν σε αίθουσες με υπολογιστές ή laptops (πρίζες, ασύρματο internet ...) τη στιγμή που κάθε σχολείο έχει ένα εργαστήριο πληροφορικής και είναι ήδη παλιάς τεχνολογίας. Τις περισσότερες φορές μάλιστα είναι απομακρυσμένο από το υπόλοιπο σχολείο (στον τελευταίο όροφο)

6) Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ (Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) που υποστηρίζουν τη λειτουργία των εργαστηρίων πληροφορικής είναι ήδη με επιβαρυμένα καθήκοντα (λόγω της παλαιότητας των εργαστηρίων πληροφορικής) και με την βοήθειά τους στην γραμματειακή υποστήριξη (eschool) που ΑΠΑΙΤΗΣΕ το Υπ. Παιδείας από πέρυσι. Μάλιστα φέτος τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ ήταν να ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ αλλά παρατάθηκε η λειτουργία τους για ένα ακόμη χρόνο.

7) Οι εξαγγελίες του υπουργείου παιδείας για την υποβάθμιση του μαθήματος της πληροφορικής (στο Λύκειο) δεν συμβαδίζει με όσα ακούσαμε στα παραπάνω video.

8) Το υπουργείο παιδείας ΑΠΑΙΤΗΣΕ από πέρυσι την γραμματειακή υποστήριξη κάθε σχολικής μονάδας, όλων των βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) με την λειτουργία του προγράμματος eschool, το οποίο απαιτεί ΠΟΛΛΕΣ ώρες καθημερινής χρήσης ΧΩΡΙΣ φυσικά να προβλέψει τη θέση γραμματέων στα σχολεία, με αποτέλεσμα να απασχολούνται κάποιοι από τους καθηγητές, συχνά ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΟΥΣ. Αναφέρομαι στο γεγονός ότι πολλοί καθηγητές (συχνά της Πληροφορικής) να απασχολούνται και μετά τη λήξη του σχολείου (μετά το μεσημέρι)

Ωραία λοιπόν όσα μας είπατε και "ονειρεύεστε" ... Μήπως πρέπει να ξανασκεφτείτε το πώς θα τα υλοποιήσετε;

Αφού λεφτά ΔΕΝ έχετε ... Πώς θα κάνετε "μεταρρυθμίσεις" και "ψηφιακά σχολεία"; Με "φούσκες";

Αλλά ξέχασα.... "ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ" ... όλα τα άλλα θα έρθουν μόνα τους.

Βάλτε περισσότερους μαθητές σε μισοδιαλυμένες τάξεις, δώστε τους και διαδραστικούς πίνακες των 2000 ευρώ (γιατί απορρίψατε τους φτηνότερους και μας "επιβάλλατε" τους ακριβότερους ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕ) και αφήστε τους να κάνουν μαθήματα αυτομόρφωσης ... με ωρομίσθιους, αναπληρωτές, με "επισκέπτες καθηγητές" (όπως έγινα κι εγώ φέτος).

Δεν ξέρετε ποιοι είναι "επισκέπτες καθηγητές" ;; Να φροντίσετε να μάθετε κ. Πρωθυπουργέ !!

Και κάτι ακόμα κ. Πρωθυπουργέ.

Ωραία τα είπατε στα παιδιά. Σας άκουγαν; Είχαν κάτι να σας ρωτήσουν;

Κάνατε και την "προπαγάνδα" σας περί ... "οικονομικής κρίσης" ... Σας πίστεψαν;

Από το meapopsi.wordpress.com

Λαμβάνοντας υπ΄όψη και τη μέχρι τώρα δράση των ομιλητών του βίντεο στην παιδεία, δε μπορεί κανείς να μη φοβάται ότι το ψηφιακό σχολείο θα αποτελέσει το τελειωτικό χτύπημα στην παιδεία της χώρας μας. Αν οι εχθροί μας εξαφανίσουν τα "πραγματικά" βιβλία, θα μας κόψουν και το ρεύμα (αρα και την πρόσβαση στα ψηφιακά), και πιαστ' αυγό και κούρεφτο. Αστείο; Δε νομίζω. ΘΑΛΑΜΟΦΥΛΑΚΑΣ.

1 σχόλιο:

  1. Όλα μια φούσκα! Πρώτα μαθαίνουν τα παιδιά την προπαίδεια και μετά τους δείχνουμε πώς να χρησιμοποιούν το κομπιουτεράκι, γιατί αλλιώς θα είναι ανάπηρα χωρίς αυτό. Αποστολή μας είναι να εκπαιδεύσουμε ανθρώπους που θα καταφέρουν να επιζήσουν και χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η επίσκεψη σας στο Θαλαμοφύλακα με τιμά ιδιαίτερως.

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι τρολλιές, οι κουτσουλιές και οι ύβρεις.

Τα υπόλοιπα θα μείνουν για πάντα εδώ, εκτεθειμένα σε κοινή θέα, γι αυτό πριν πατήσετε το κουμπί "Υποβολή", παρακαλώ να ξαναδιαβάσετε αυτό που γράψατε.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΣΥΛΙΑ ΚΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΕΥΘΥΝΗΣ ΑΠΟΥΡΓΩΝ;

Αρχειοθήκη ιστολογίου