«Εἶναι φανερὸ ὅτι ἡ πολιτεία ποὺ ἀποτελεῖται ἀπὸ πολίτες τῆς μεσαίας τάξεως εἶναι ἡ ἀρίστη καὶ ὅτι οἱ καλῶς κυβερνώμενες πόλεις εἶναι ἐκεῖνες ὅπου οἱ μεσαία τάξη εἶναι πλέον ἰσχυρὴ καὶ πολυαριθμότερη ἀπὸ τὶς ἄλλες δυὸ ἄλλες τάξεις μαζί».
«Οἱ ἀδύναμοι δὲν γνωρίζουν νὰ ἄρχουν ἐνῶ οἱ πλούσιοι δὲν γνωρίζουν νὰ πειθαρχοῦν σὲ καμιὰ ἀρχή, ἀλλὰ θέλουν νὰ ἀσκοῦν τὴν ἐξουσία δεσποτικά. Ἔτσι δημιουργεῖται πολιτεία δούλων καὶ ἀφεντῶν καὶ ὄχι ἐλεύθερων πολιτῶν καὶ ἀνθρώπων».
Αριστοτέλους Πολιτικά.
«Οἱ ἀδύναμοι δὲν γνωρίζουν νὰ ἄρχουν ἐνῶ οἱ πλούσιοι δὲν γνωρίζουν νὰ πειθαρχοῦν σὲ καμιὰ ἀρχή, ἀλλὰ θέλουν νὰ ἀσκοῦν τὴν ἐξουσία δεσποτικά. Ἔτσι δημιουργεῖται πολιτεία δούλων καὶ ἀφεντῶν καὶ ὄχι ἐλεύθερων πολιτῶν καὶ ἀνθρώπων».
Αριστοτέλους Πολιτικά.
..."Μεσότης δὲ δύο κακιῶν, τῆς μὲν καθ’ ὑπερβολὴν τῆς δὲ κατ’ ἔλλειψιν"..ibidem.˙
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Θαλαμοφύλακα, μία παράκλιση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή έχουμε πάθει και έχουμε πάθει με τις «μεταφράσεις» των αρχαίων, θα παρακαλούσα σε επόμενες δημοσιεύσεις να παραθέτεις την παραπομπή στο αρχικό - αρχαίο κείμενο (ή και ακόμα ακόμα και το αρχαίο κείμενο).
Έτσι θα αποφευχθούν φαινόμενα σαν το διάσημο πλέον, αλλά και ψευδές : «Η δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται...» κλπ.
Βλέπεις όταν πληγεί η αξιοπιστία μιας πρακτικής, πρέπει να είναι κανείς πέραν του δέοντος τυπικός
Πολύ φιλικά
Ν.
Το πρώτο απόσπασμα: Πολιτικά, βιβλίο IV, 1295b-35:
Διαγραφή"άρα ότι και η κοινωνία η πολιτική άριστη η δια των μέσων, και τας τοιαύτας ενδέχεται ευ πολιτεύεσθαι πόλεις εν ες δει πολύ το μέσον και κρείτον, μάλιστα μεν αμφοίν, η δε μη θατέρου μέρους..."
Το δεύτερο απόσπασμα: Πολιτικά, βιβλίο IV, 1995b-20:
Διαγραφή"οι μεν καθ' υπερβολήν εν ενδεία τούτων ταπεινή λίαν. ωσθ' οι μεν οι μεν άρχειν ουκ επίστανται, αλλ' άρχεσθαι δουλικήν αρχήν, οι δ' άρχεσθαι μεν ουδεμίαν αρχήν, άρχειν δε δεσποτικήν αρχήν γίνεται ουν δούλων και δεσποτών πόλις, αλλ' ουκ ελευθέρων, και των μεν φθονούντων, των δε καταφρονούντων..."
Εχετε δίκιο για την παρατήρηση σας, δεν το είχα σκεφτεί έτσι.
ΔιαγραφήΑπό εδώ και στο εξής, θα παραθέτω και το πρωτότυπο.
Άξιος!!!
ΔιαγραφήὍταν μὲν οὖν τὸ γεωργικὸν καὶ τὸ κεκτημένον μετρίαν οὐσίαν κύριον ᾖ τῆς πολιτείας, πολιτεύονται κατὰ νόμους ἔχουσι γὰρ ἐργαζόμενοι ζῆν, οὐ δύνανται δὲ σχολάζειν, ὥστε τὸν νόμον ἐπιστήσαντες ἐκκλησιάζουσι τὰς ἀναγκαίας ἐκκλησίας. Τοῖς δὲ ἄλλοις μετέχειν ἔξεστιν ὅταν κτήσωνται τὸ τίμημα τὸ διωρισμένον ὑπὸ τῶν νόμων· διὸ πᾶσι τοῖς κτησαμένοις ἔξεστι μετέχειν· ὅλως μὲν γὰρ τὸ μὲν μὴ ἐξεῖναι πᾶσιν ὀλιγαρχικόν, τὸ δὲ δὴ ἐξεῖναι σχολάζειν ἀδύνατον μὴ προσόδων οὐσῶν. Τοῦτο μὲν οὖν εἶδος ἓν δημοκρατίας διὰ ταύτας τὰς αἰτίας·
ΑπάντησηΔιαγραφή. Αριστ.πολιτ.δ 1292-35
.....καὶ τοὺς ἀπόρους τοῖς εὐπόροις), καὶ τὸ πειρᾶσθαι ἢ συμμιγνύναι τὸ τῶν ἀπόρων πλῆθος καὶ τὸ τῶν εὐπόρων ἢ τὸ ΜΕΣΟΝ αὔξειν (τοῦτο γὰρ διαλύει τὰς διὰ τὴν ἀνισότητα στάσεις).
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέγιστον δὲ ἐν πάσῃ πολιτείᾳ τὸ καὶ τοῖς νόμοις καὶ τῇ ἄλλῃ οἰκονομίᾳ οὕτω τετάχθαι ὥστε μὴ εἶναι τὰς ἀρχὰς κερδαίνειν.
Τοῦτο δὲ μάλιστα ἐν ταῖς ὀλιγαρχικαῖς δεῖ τηρεῖν. Οὐ γὰρ οὕτως ἀγανακτοῦσιν εἰργόμενοι τοῦ ἄρχειν οἱ πολλοί, ἀλλὰ καὶ χαίρουσιν ἐάν τις ἐᾷ πρὸς τοῖς ἰδίοις σχολάζειν, ὥστ' ἐὰν οἴωνται τὰ κοινὰ κλέπτειν τοὺς ἄρχοντας, τότε γ' ἀμφότερα λυπεῖ, τό τε τῶν τιμῶν μὴ μετέχειν καὶ τὸ τῶν κερδῶν· μοναχῶς δὲ καὶ ἐνδέχεται ἅμα εἶναι δημοκρατίαν καὶ ἀριστοκρατίαν, εἰ τοῦτο κατασκευάσειέ τις. 1309a Ἐνδέχοιτο γὰρ ἂν καὶ τοὺς γνωρίμους καὶ τὸ πλῆθος ἔχειν ἃ βούλονται ἀμφοτέρους. Τὸ μὲν γὰρ ἐξεῖναι πᾶσιν ἄρχειν δημοκρατικόν, τὸ δὲ τοὺς γνωρίμους εἶναι ἐν ταῖς ἀρχαῖς ἀριστοκρατικόν, τοῦτο δ' ἔσται ὅταν μὴ ᾖ κερδαίνειν ἀπὸ τῶν ἀρχῶν· οἱ γὰρ ἄποροι οὐ βουλήσονται ἄρχειν τῷ μηδὲν κερδαίνειν, ἀλλὰ πρὸς τοῖς ἰδίοις εἶναι μᾶλλον, οἱ δὲ εὔποροι δυνήσονται διὰ τὸ μηδενὸς προσδεῖσθαι τῶν κοινῶν· ὥστε συμβήσεται τοῖς μὲν ἀπόροις γίγνεσθαι εὐπόροις διὰ τὸ διατρίβειν πρὸς τοῖς ἔργοις, τοῖς δὲ γνωρίμοις μὴ ἄρχεσθαι ὑπὸ τῶν τυχόντων.
Τοῦ μὲν οὖν μὴ κλέπτεσθαι τὰ κοινὰ ἡ παράδοσις γιγνέσθω τῶν χρημάτων παρόντων πάντων τῶν πολιτῶν, καὶ ἀντίγραφα κατὰ φατρίας καὶ λόχους καὶ φυλὰς τιθέσθωσαν· τοῦ δὲ ἀκερδῶς ἄρχειν τιμὰς εἶναι δεῖ νενομοθετημένας τοῖς εὐδοκιμοῦσιν. Δεῖ δ' ἐν μὲν ταῖς δημοκρατίαις τῶν εὐπόρων φείδεσθαι, μὴ μόνον τῷ τὰς κτήσεις μὴ ποιεῖν ἀναδάστους, ἀλλὰ μηδὲ τοὺς καρπούς, ὃ ἐν ἐνίαις τῶν πολιτειῶν λανθάνει γιγνόμενον, βέλτιον δὲ καὶ βουλομένους κωλύειν λειτουργεῖν τὰς δαπανηρὰς μὲν μὴ χρησίμους δὲ λειτουργίας, οἷον χορηγίας καὶ λαμπαδαρχίας καὶ ὅσαι ἄλλαι τοιαῦται· αριστλ πολιτικα ε 1309