Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012

Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ "ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΣΚΕΨΗΣ" ΤΩΝ ΝΕΩΝ

Μια από τις βασικές αρχές που η σύγχρονη παιδαγωγική προωθεί είναι αυτή της ελεύθερης διαμόρφωσης της παιδικής προσωπικότητας.

Εν ολίγοις αυτό που προωθείται, είναι οι γονείς να προσπαθούν να αποφεύγουν οποιοδήποτε επηρεασμό κατά την νεαρή και πρώιμη εφηβική ηλικία των παιδιών τους, την περίοδο δηλαδή που το νεαρό άτομο διαμορφώνει τις βασικές του συμπεριφορές, πεποιθήσεις κλπ.


Σκοπός αυτής της αρχής είναι ο νέος, να διαμορφώσει ανεπηρέαστος τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς του.

Αυτό λοιπόν, πρέπει να είναι ίσως η μεγαλύτερη και αισχρότερη σύγχρονη απάτη.

Και είναι μεγάλη απάτη διότι, τα παιδιά από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους κυριολεκτικά βομβαρδίζονται με πληροφορίες που τα επηρεάζουν.

Σκεφτείτε: Μόνο η τηλεόραση και το internet αποτελούν τεράστιο ποσοστό του χρόνου των νέων! Και βέβαια υπάρχει και το σχολείο.

Μας λένε λοιπόν: Μην επηρεάζετε τα παιδιά σας. Μην προσπαθείτε να τους μεταφέρετε τα δικά σας πιστεύω και αντιλήψεις. Αφήστε τα ανεπηρέαστα να ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο. Αυτό είναι το καλύτερο για εκείνα.

Και όπως είναι λογικό, πάρα πολύ γονείς θέλοντας το καλύτερο για τους γιούς και τις κόρες τους ενστερνίζονται αυτή την αρχή του «μη επηρεασμού». Όλοι μας στους κύκλους που κινούμαστε, σίγουρα έχουμε ακούσει πολλές φορές μητέρες ή πατεράδες –με περηφάνια- να περιγράφουν ακριβώς αυτό περιγράφοντας τον τρόπο ανατροφής των παιδιών τους «εγώ δεν του λέω τίποτα, το αφήνω να διαμορφώνει άποψη μόνο του, και ας κάνει ότι νομίζει».

Δεν ακούγεται ωραία αυτό; Αλλά όλες οι παγίδες έτσι είναι. Φαίνονται ελκυστικές προκειμένου να παρασύρουν τα θύματα τους.

Το τρυκ σε όλη αυτή την ιστορία είναι ότι στην πραγματικότητα όλα τα μέσα που δημιουργούν ερεθίσματα και παρέχουν στους νέους πληροφορίες, διδαχές, που τους δημιουργούν στερεότυπα, άποψη και τρόπο σκέψης είναι ελεγχόμενα.

Το πρόγραμμα του σχολείου και το περιεχόμενο των βιβλίων, αποφασίζεται από το Υπουργείο. Δεν είναι τυχαίο ότι μία από τις πρώτες συμφωνίες που έγιναν με την Τουρκία στο πλαίσιο της «φιλίας» των δύο χωρών ήταν η ανανέωση (καλύτερα το «φιλτράρισμα») των βιβλίων. Ποιος ήταν ο σκοπός; Προφανώς, οι νεαροί Έλληνες να μην διαμορφώνουν την άποψη ότι η Τουρκία είναι εχθρός και μάλιστα επικίνδυνος, οποίος κατά το πρόσφατο παρελθόν έχει προβεί σε φρικιαστικά εγκλήματα.

Να πάμε στην τηλεόραση; Πόσο τυχαίο είναι ότι τα τελευταία χρόνια πάρα πολλές ταινίες και σειρές υψηλής τηλεθέασης έχουν σε πρωταγωνιστικούς ρόλους χαρακτήρες ομοφυλόφιλων και πιο πρόσφατα μεταναστών. Και βέβαια τίποτε από τα δύο δεν είναι ούτε κακό ούτε κατακριτέο. Και οι ομοφυλόφιλοι αλλά και οι μετανάστες είναι απόλυτα σεβαστοί και δεν διαφέρουν σε τίποτα από όλους εμάς τους υπόλοιπους. Αυτό που έχει σημασία είναι η προσπάθεια εμπέδωσης της εικόνας τους μέσω της τηλεόρασης. Αυτό που προσπαθούν να μας «διδάξουν».

Για να μην μακρηγορούμε όμως και να ξαναγυρίσουμε στον βασικό άξονα της απάτης ο οποίος είναι πως αυτό που μας λέει η σύγχρονη παιδαγωγική δεν είναι «μην επηρεάζεις το παιδί» αλλά «μην επηρεάζεις το παιδί ώστε να το κάνω εγώ!».

Δεν θέλουν τα παιδιά να μαθαίνουν από τους γονείς τους, έτσι ώστε όντας «λευκό χαρτί» να γράφεται μέσα στο μυαλό τους αυτό που η εκάστοτε «εξουσία της άποψης» θέλει να επιβάλει ως αποδεκτό.

Έτσι, με το πέρασμα αυτών των προσωπικοτήτων στην ενηλικίωση επιτυγχάνεται η ομοιομορφία της σκέψης της κοινωνίας τις κατευθύνσεις που εξυπηρετούν τα συμφέροντα και τις επιδιώξεις της ελίτ που κατά το δοκούν αποφασίζει σε κάθε περίοδο τι αποτελεί «κοινωνικά ορθό» και τι όχι.

e-forum.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η επίσκεψη σας στο Θαλαμοφύλακα με τιμά ιδιαίτερως.

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι τρολλιές, οι κουτσουλιές και οι ύβρεις.

Τα υπόλοιπα θα μείνουν για πάντα εδώ, εκτεθειμένα σε κοινή θέα, γι αυτό πριν πατήσετε το κουμπί "Υποβολή", παρακαλώ να ξαναδιαβάσετε αυτό που γράψατε.

Αρχειοθήκη ιστολογίου