Τρίτη, 17 Μαΐου 2011

Βουλή - Ολομέλεια: Συζήτηση ερώτησης του Β. Αποστολάτου για την τύχη του Βωμού των 12 θεών και του Ελέους, στο Θησείο. Απάντηση Τ. Χυτήρη

Ο Βωμός των 12 θεών στο Θησείο, δεν πρόκειται να ξεχαστεί. Θα παραμείνει ωστόσο καταχωμένος στο έδαφος, προκειμένου να προστατευτεί, μέχρι την ώρα που θα γίνει κατορθωτό να αναδειχθεί... όπως πρέπει, μετά την νέα μελέτη για τις σιδηροδρομικές γραμμές - ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, Τηλέμαχος Χυτήρης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βαΐτση Αποστολάτου (ΛΑΟΣ) στη Βουλή.


Ο βουλευτής του ΛΑΟΣ, μετέφερε στην Ολομέλεια της Βουλής, το αίτημα «εκατοντάδων ευαισθητοποιημένων πολιτών», να μην καταχωθεί στο έδαφος ο Βωμός, ο οποίος αναδείχθηκε κατά τις εργασίες ανακαίνισης του Ηλεκτρικού, πάνω στις γραμμές του, στο σημείο που αυτές διασχίζουν την αρχαία αγορά. «Ονομάζεται Βωμός των 12 θεών και του ελέους, γιατί εκεί κατέφευγαν οι ικέτες. Οι ειδήμονες έκαναν λόγο για μία από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις των τελευταίων ετών. Ο ναός κατασκευάστηκε από τον εγγονό του Πεισίστρατου. Απετέλεσε κέντρο της πόλης, ήταν ένα είδος πλατείας Συντάγματος και Αρείου Πάγου και λειτούργησε ως το σημείο μηδέν της πόλης. Αποτέλεσε ίσως το πρώτο θεσμοθετημένο άσυλο όπου κατέφευγαν οι ικέτες και ικέτιδες. Μιλάμε για έναν ομφαλό της γης που ορίσανε οι άνθρωποι και όχι ο Δίας στους Δελφούς», ανέφερε ο βουλευτής και συνέχισε:

«Η εναλλακτική λύση είναι ένα κλικ δεξιά ή αριστερά. Από τις βεβαιώσεις των αρχαιολόγων είναι προφανής η αρχαιολογική σημασία του Βωμού. Ο ΗΣΑΠ αποφάσισε την εσπευσμένη κατάχωσή του, αλλά οι προσπάθειες κατάχωσης έχουν αποτραπεί από εκατοντάδες ευαισθητοποιημένους πολίτες, που οδήγησαν ωστόσο σε αλληλοσυγκρουόμενες δικαστικές αποφάσεις. Η αναβολή, δεν εξασφαλίζει την τύχη του Βωμού. Με ποιον τρόπο θα αποτρέψετε την πιθανότητα κατάχωσης τέτοιου μνημείου και τι μέτρα θα λάβετε για την ανάδειξη ενός τέτοιου μνημείου;» ρώτησε ο κος Αποστολάτος.

«Η πρακτική που χρησιμοποιήθηκε, δεν χρησιμοποιείται για πρώτη φορά. Είναι μία πρακτική που αποφασίζουν οι αρχαιολόγοι, όχι για να καταστραφεί, αλλά να διατηρηθεί το μνημείο», απάντησε ο κος Χυτήρης.

«Πρέπει βεβαίως να έρθει στην επιφάνεια, αλλά όπως πρέπει. Αυτό που προγραμματίζεται, είναι να γίνει υπογειοποίηση των γραμμών, ώστε να αναδειχθούν τα αρχαία όπως πρέπει. Όλο τούτο έγινε μετά από αποφάσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, προκειμένου να διατηρηθούν τα μνημεία, για όσο καιρό βρίσκονται στην κατάχωση. Η λήψη των οριστικών μέτρων, δεν θα ήταν υπέρ των μνημείων - και θα δημιουργούσε μια ιστορία στην πόλη και στις γραμμές του ΗΣΑΠ, που θα ήταν πολύ δύσκολη, όσον αφορά την λειτουργία των συγκοινωνιών στην Αθήνα».

«Δεν θα ξεχαστεί το μνημείο. Η μέθοδος είναι επιστημονική, ο τρόπος με τον οποίον καλύπτεται το μνημείο το εξασφαλίζει απολύτως - και βεβαίως αναμένουμε την μελέτη για την υπογειοποίηση των γραμμών. Γιατί δεν θέλουμε κι εμείς να μένει καταχωνιασμένο όπως είναι. Θέλουμε να διατηρηθεί, με την μέθοδο που χρησιμοποιήθηκε και που οι αρχαιολόγοι δηλώνουν πως είναι η καλύτερη δυνατή αναστρέψιμη μέθοδος και προστασία, και επιτρέπει την αποκάλυψη των μνημείων ανά πάσα στιγμή. Στο χέρι μας είναι πραγματικά, να αλλάξουν οι σιδηροδρομικές γραμμές με την καινούργια μελέτη, ώστε να γίνουν ταυτόχρονα και τα δύο: Και οι συγκοινωνίες να μπορέσουν χωρίς κώλυμα να υπάρχουν και να αναδειχθεί το μνημείο αυτό», κατέληξε ο κος Χυτήρης.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η επίσκεψη σας στο Θαλαμοφύλακα με τιμά ιδιαίτερως.

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι τρολλιές, οι κουτσουλιές και οι ύβρεις.

Τα υπόλοιπα θα μείνουν για πάντα εδώ, εκτεθειμένα σε κοινή θέα, γι αυτό πριν πατήσετε το κουμπί "Υποβολή", παρακαλώ να ξαναδιαβάσετε αυτό που γράψατε.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΣΥΛΙΑ ΚΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΕΥΘΥΝΗΣ ΑΠΟΥΡΓΩΝ;

Αρχειοθήκη ιστολογίου